V Trenčíne vzniká nový kontinentálny tím, náš športový riaditeľ Roman Broniš hovorí o cieľoch aj zázemí klubu. Po Dukle Banská Bystrica bude mať cestná cyklistika na Slovensku ďalšie zastúpenie na kontinentálnej úrovni. Roman Broniš a jeho kolegovia sa rozhodli posunúť klub na vyššiu úroveň a tak sa budúci rok môžeme tešiť na Cycling Academy Trenčín. Majster Slovenska v ITT z roku 2009 nám priblížil dianie v novovytvorenom klube, cyklistov, sponzorov či budúcoročných spoločných majstrovstvách Českej a Slovenskej republiky.

 

 

Kedy sa začala u vás formovať myšlienka kontinentálneho tímu? Aká je vaša motivácia a čo vás k tomu viedlo?

 

Niekedy v júli sme sa začali o tom baviť medzi pretekármi, manažérmi a sponzormi, že by sme posunuli klub na vyšší level. Mužov nám stále pribúdalo a chceli sme im zabezpečiť kvalitnejší program, aby sa zvýšila ich motivácia do ďalšej práce a ich výkonnostný rast.

 

Zo stránky vášho klubu na Facebooku vieme, že ste si podali prihlášku na zaradenie vášho celku medzi kontinentálne kluby. Ako sa to ďalej vyvíja?

 

Máme zaplatenú licenciu aj prihlášku na UCI. Takže sa dá povedať, že sme už kontinentálny celok.

 

Čo všetko ste museli urobiť predtým, ako ste si podali prihlášku?

 

Najprv som sa musel dohodnúť s pretekármi, sponzormi a ľuďmi, ktorí nám okolo klubu pomáhajú. V podstate bol tento krok pre nás nevyhnutý, aby chalani mali čoraz väčšiu motiváciu do pretekania.

Kto okrem vás stojí za vznikom nového tímu už pod hlavičkou UCI na Slovensku?

 

Okrem mňa je to naša trenčianska partia. Sú to pretekári, sponzori a ľudia, ktorí nám pomáhajú. Kontinentálny klub nie je moja myšlienka, je to záver kolektívnej debaty. O všetkom sa spoločne rozprávame. Svoj podiel na tom majú aj starší pretekári, ktorých sme tu mali – Juraj Lajcha a Samuel Oros. Okrem nich je tu Rastislav Hyža (manažér klubu) či rodina Buchelová. Pomohli nám aj chalani z českej strany. Je to kompletná stavba ľudí. Každý niečo povedal a zhodli sme sa, že teraz je ten správny čas, aby sme vstúpili do kontinentálnej cyklistiky a skúsili to. Je to pre nás niečo nové v týchto ťažkých časoch, ale nemáme čo stratiť. Môžeme len získať. Ten prvý rok bude pre nás skúšobný.

 

Poňali ste to marketingovo zaujímavo, že ste na vašej stránke na Facebooku postupne odhaľovali káder pre nasledujúcu sezónu. Na teraz ste zaregistrovali desať mien. Je to definitívna súpiska alebo sú v hre aj ďalšie mená?

 

Okrem zaregistrovaných desiatich pretekárov môžeme dopísať ešte šiestich jazdcov kedykoľvek počas sezóny. Po rokovaniach sa nám to nateraz zdalo zbytočné, aby sme neoslabili mladší tím (TJ Slávia ŠG Trenčín). Teraz majú tí chalani zo Slávie väčšiu motiváciu dostať sa do kontinentálneho tímu a ako už bolo povedané, počas sezóny ich môžeme hocikedy dopísať.

 

Skúste nám predstaviť váš terajší káder a skúste nám povedať, čo od jednotlivých pretekárov očakávate.

 

Samuel Oros je vynikajúci časovkár a myslím si, že môže byť na etapových pretekoch na vysokých miestach. Dvaja najsilnejšími pretekármi v tímu sú Tomáš Kalojíros a Ján Stöhr. Aj oni budú cieliť na celkové poradie. Čistokrvným šprintérom by mal byť Simon Nagy. Keď budú preteky smerovať do šprintu, celý tím bude pracovať pre neho. Juraj Lajcha je človek, ktorý bude skákať do úniku. To isté čakáme aj od Martina Vlčáka. Vieme o ňom, že je veľkým bojovníkom, veľmi sa snaží a dokáže ísť hneď od štartu do úniku. Miroslav Gavenda je skvelý chalan do partie, vie sa orientovať v balíku a spoľahlivo podporí ostatných chalanov. Michal Hloža je silný tempár, výborný na rovine a na vetre. Jeho angažovaním sme tím doplnili o chalana, ktorý sa vie dobre pohybovať na veterných a rovinatých úsekoch. Pavel Stöhr vie vynikajúco zajazdiť kopcovité etapy, takže ho považujeme za vrchára. Andrej Líška je tempár a vie výborne rozbehnúť šprint. Toho sme vzali do klubu najmä kvôli Nagymu, pretože odmalička spolu vyrastajú a vedia si pomôcť v šprintoch. Je mladý a dravý.

 

Vo vašej zostave vidíme aj pár českých pretekárov. Ako ste ich motivovali, aby prišli reprezentovať kontinentálny tím na Slovensko?

 

Pavel Stöhr už u nás jazdil tento rok a videl, že sa snažíme dostať na lepšie preteky. Keďže sme mali záujem štartovať na pretekoch vyššej kategórie, tak sme sa museli zaregistrovať ako kontinentálny tím a tak sme mohli prilákať aj ďalších dvoch českých cyklistov.

 

Aké podmienky máte prichystané pre cyklistov na budúcu sezónu?

 

Snažíme sa dodržať štandard a chceme podmienky posunúť na takú úroveň, aby ten tím nejako vyzeral. Teda, aby sme mali rovnaké bicykle, aby chalani spolu boli na sústredeniach, aby sme mali rovnaké autá a aby bol zabezpečený kvalitný pretekársky program.

 

Aké sú ambície vás ako hlavného trénera pre budúcu sezónu?

 

Moje ambície sú, aby sme sa dostali ako klub výkonnostne na vyššiu úroveň. Na budúci rok chceme organizovať spoločné majstrovstvá Českej a Slovenskej republiky v cestnej cyklistike a k ním budeme smerovať celú prípravu.

 

Budete dirigovať vašich cyklistov priamo na trati alebo ostanete už len v pozícií hlavného trénera? Tento rok sme vás videli „v akcii“ napríklad na Slovakiaringu alebo v Dolnom Hričove.

 

Na budúci rok už nemám súťažné ambície. Z roka na rok je to ťažšie. Snažím sa s chalanmi absolvovať tréningy, ale roky už pribúdajú a už nemám chuť zapretekať si. Párkrát som to minulý rok vyskúšal, keď boli preteky po rovine, ale myslím si, že teraz na to už nebudem mať žiaden čas.

 

Kto okrem vás bude tvoriť realizačný tím Cycling Academy Trenčín pre budúcu sezónu? Budú to tí istí ľudia ako doteraz alebo ste posilňovali aj v tejto oblasti?

 

Priviedli sme jedného manažéra z Českej Republiky. Je to známy manažér Jiří Ženíšek, ktorý mi veľmi pomáha so záležitosťami okolo klubu. Zvyšok tímu budú tvoriť ľudia, ktorí v Trenčíne pôsobili doteraz. Na dlhšie výjazdy budeme tím dopĺňať masérom, alebo aj druhým mechanikom. Hlavným mechanikom by mal byť Štefan Buchel. Na pretekoch by sme sa mali striedať traja vedúci. Ja, Rastislav Hyža a Jiří Ženíšek. Druhým mechanikom by mal byť František Stöhr, otec našich dvoch pretekárov. Do realizačného tímu bude patriť aj Miroslav Gajdošík. Realizačný tím ešte nie je definitívny, budeme sa musieť posilniť ešte o maséra.

 

Momentálne trápi celý svet pandémia koronavírusu, kvôli ktorému už boli zrušené niektoré preteky aj v roku 2021. Aký je váš predbežný kalendár pretekov, ak existuje?

 

Presnú podobu nášho kalendára ešte nepoznám. Stále posielame žiadosti organizátorom. Niektorí nám už odpovedali, iní nie. Sezónu by sme mali odštartovať koncom marca na päťdňových etapových pretekoch niekde v teplejšom podnebnom pásme. Na jar by sme mali pokračovať v Hlohovci a na Veľkej Bíteši. Kalendár pretekov nie je moja starosť. V klube máme človeka, ktorý tieto záležitosti rieši a jedná s organizátormi. To by bola otázka skôr na neho. Viacerí organizátori kvôli pandémií nemajú schválené preteky. Hlavným zámerom je orientovať sa na preteky V4 a na preteky v Rumunsku či Bulharsku. Prioritou našich sponzorov je prezentovať sa v Česku a na Slovensku.

 

Aký je rozpočet klubu na budúcu sezónu?

 

K tejto otázke sa ešte neviem vyjadriť. Máme predstavu, k akému číslu by sme sa mali dostať, aby klub dobre fungoval, ale momentálne jednáme s viacerými sponzormi. Takže presný rozpočet ešte nepoznáme.

 

Pribudnú do klubu aj noví sponzori alebo sa budete spoliehať na „známe firmy“ z minulých rokov?

 

Už teraz sme dotiahli troch nových sponzorov. Náš dlhodobý sponzor nám taktiež oznámil, že pri našom klube ostáva a bude s nami pokračovať. Starší sponzori ostávajú a dúfam, že so štatútom kontinentálneho klubu sa nám podarí nalákať ďalších nových sponzorov. Nateraz by som nechcel menovať jednotlivých sponzorov, no naším generálnym sponzorom bude firma SlovCert a so zvyškom nových sponzorov doťahujeme zmluvy.

 

Skúste nám popísať, ako bude spolupracovať Cycling Academy Trenčín a TJ Slávia ŠG Trenčín.

 

Dúfam, že tieto kluby budú v sezóne spolupracovať na pravidelnej báze. Káder kontinentálneho tímu sa budeme snažiť dopĺňať mladými pretekármi zo Slávie, aby mali mládežníci motiváciu pokračovať ďalej v cyklistike.

Tento rok chcel váš klub zorganizovať UCI jednorazovku 1.2, no pandémia tieto plány prekazila. Ako to vyzerá s jej budúcnosťou?

 

Keďže pandémia prekazila naše plány, snažili sme sa narýchlo namiesto toho zorganizovať majstrovstvá Slovenska medzi juniormi a kategóriou do 23 rokov, čo sa nám podarilo. Čo sa týka budúcnosti, na rok sme sa prihlásili do výberového konania na organizáciu spoločných majstrovstiev, čo by bola najväčšia akcia, ktorú by sme ako klub organizovali. To je naša priorita. Snažíme sa každý rok organizovať jedny preteky a tie sa chystajú aj celý rok. Je to množstvo papierovačiek, vybavenia, organizátorov, povolení. Je tam množstvo roboty. Ťažko sa to opisuje niekomu, kto to nezažil, no robiť dva preteky za jednu sezónu je veľmi ťažké.

Rozhovor autora Jakuba Hlubeka bol uverejnený v rovnakom znení aj na webe cycling-info.sk

 

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *